Thursday, September 6, 2012

income tambahan dari Tupperware.. :)

Alhamdulillah, diam tak diam, dah hampir 3 tahun saya berkecimpung dalam tupperware, tapi baru setahun ni yang aktif.. sebelum ni beli utk sendiri dan kawan2 aje..  hehe. tapi lepas dapat team members yang meletops, baru semangat nak serius.. hihi.. 

so, pada kawan-kawan yang nak tau macam mana nak jana pendapatan tambahan, yang pertama ialah usaha.. tanpa usaha, confirm kita tak akan dapat apa2.. daripada duduk tak  buat apa2, baik kita usahakan sesuatu.. setiap orang ada jumlah jam yang sama.. takde beza.. saya ada 24 jam sehari, anda juga.. so tak perlu kita kata "saya sibuk", "saya takde masa"... nak ikutkan semua orang sibuk.. saya pun sibuk.. tapi kena pandai2 bahagikan masa. yelah kan, kalau tak dipecahkan ruyungnya, manakan dapat sagunya, betul tak?

yang kedua, cari sumber perniagaan yang kukuh. berniagalah apa bidang pun, tak kisahla makanan ke, kain baju ke, kalau ia dilakukan secara berterusan pasti akan terlihat hasilnya.. so, kalau dah buat tu, ikhlaskan diri dan cekalkan hati. jangan toleh kiri kanan lagi... insya-Allah.. :)

kalau nak senaraikan, banyak lagi.. tapi stop dulu la ye.. kat sini saya nak share sikitla apa yang kita boleh dapat kalau kita join Tupperware... hehehehe


ini adalah contoh cek yang saya terima pada bulan lepas... setiap satu usaha yang kita buat ada ganjarannya..

1. bila kita sign up, kita bergelar consultant.. selain cari sale, kita perlu cari downlines... so, bila dah ada downlines, kita boleh override commission dari gen 1, 2 and 3.. 
2. bila kita rank up sebagai DIRECTOR, selain daripada Over Riding Gen 1, 2 and 3, kita juga akan terima TEAM BONUS. 
3. bila rank up 1 STAR DIRECTOR (mesti lahirkan 1 DIR bawah team kita), kita akan dapat CONSISTENCY BONUS (dengan syarat team sale > RM5k).
4. jual barangan Nutrimetics, NatureCare dan TupperClean products... (> RM300).. tu yang boleh dapat pulak PRODUCT REBATE.. :)

so kawan-kawan.. kalau ada sebarang pertanyaan, boleh sms (016 342 4141) atau email (tupperwarecollections@gmail.com). insya-Allah saya akan cuba membantu sedaya upaya saya supaya anda juga boleh menjana income tambahan seperti saya.. 

No comments: